Hur går antagningen till?
Först blir du vald till intervju,
oftast görs den på en åklagarkammare.
Om du går vidare får du göra olika tester.
Det är en legitimerad psykolog som leder testerna.
Psykologen pratar med dig om vad testen visar.
Efter testerna blir du intervjuad igen.
Då är psykologen, kammarchefen och en personalspecialist med.
Sedan talar vi med dina referenser,
det är personer du har gett oss namnen på
som kan säga hur du är.
Efter det beslutar vi om vem som ska få jobbet.
När du börjar arbeta som åklagare kallas du åklagaraspirant.
Hur söker man?
Du söker arbete hos oss på länken på startsidan där det står Sök jobb.
När du fyller i dina uppgifter sparas de i datasystemet.
Du behöver inte fylla i uppgifterna igen.
De som jobbar med anställningar och chefer hos oss
kan se din ansökan.