Vi tänker på våra anställda
Den som är anställd hos Åklagarmyndigheten får en del förmåner.
De får betalt för vissa mediciner och läkarvård.
Behöver de sjukvård kan de få gå till läkare på arbetstid.
Vi hjälper också de som är föräldrar på olika vis.
På varje arbetsplats ska det finnas personer
som kan ge första hjälpen.
Om man blivit utsatt för våld eller hot på grund av sitt arbete
får man prata med en kunnig person för att man ska må bättre.
På varje arbetsplats arbetar vi också med
att förbättra arbetsmiljön.
Alla anställda får använda en timme av arbetstiden
varje vecka till friskvård.
Det kan vara till exempel att träna och motionera.
Åklagarmyndigheten ger också lite pengar
om man vill köpa träningskort.
Vid varje arbetsplats finns en person som är friskvårdsombud.
Friskvårdsombudet arbetar för att förbättra friskvården
på jobbet.