Åklagarmyndighetens

Vi tänker på våra anställda

Den som är anställd hos oss får en del förmåner.

De får betalt för vissa mediciner och läkarvård.
Behöver de sjukvård kan de få gå till läkare på arbetstid.
Vi hjälper också de som är föräldrar på olika vis.

På varje arbetsplats ska det finnas personer som
kan ge första hjälpen.

Om man blivit utsatt för våld eller hot i sitt arbete
får man prata med en kunnig person för att man
ska må bättre. På varje arbetsplats arbetar vi också
med att förbättra arbetsmiljön.

Alla anställda får använda en timme av arbetstiden
varje vecka till friskvård. Det kan vara till exempel
att träna och motionera. Åklagarmyndigheten ger också
lite pengar om man vill köpa träningskort.
Vid varje arbetsplats finns en person som är
friskvårdsombud. Friskvårdsombudet arbetar för att
förbättra friskvården på jobbet.

Gå tillbaka till startsidan för Lättläst