Åklagarmyndighetens

Vi tänker på våra anställda

Den som är anställd hos Åklagarmyndigheten får en del förmåner.

De får betalt för vissa mediciner och läkarvård. Behöver de sjukvård kan de få gå till läkare på arbetstid. Vi hjälper också de som är föräldrar på olika vis.

På varje arbetsplats ska det finnas personer som kan ge första hjälpen.

Om man blivit utsatt för våld eller hot på grund av sitt arbete får man prata med en kunnig person för att man ska må bättre. På varje arbetsplats arbetar vi också med att förbättra arbetsmiljön.

Alla anställda får använda en timme av arbetstiden varje vecka till friskvård. Det kan vara till exempel att träna och motionera. Åklagarmyndigheten ger också lite pengar om man vill köpa träningskort. Vid varje arbetsplats finns en person som är friskvårdsombud. Friskvårdsombudet arbetar för att förbättra friskvården på jobbet.