Åklagarmyndighetens

Du som vill jobba hos oss

Det finns 32 åklagarkammare i Sverige. Där jobbar cirka 950 åklagare.

Men alla som jobbar hos oss är inte åklagare. Det finns ungefär 450 personer som har administrativt arbete, till exempel sekreterare. De hjälper åklagarna på olika sätt.

På huvudkontoret i Stockholm finns dessutom personer som jobbar med ekonomi, it, personal, statistik och kommunikation.

Sök jobb hos oss

Du söker jobb här.

När du fyller i dina uppgifter sparas de i datasystemet. Din ansökan kan bli läst av chefer och andra som jobbar med att anställa personer på Åklagarmyndigheten.

Tre åklagare som är glada utomhus.
Tre glada åklagare utomhus.