Åklagarmyndigheten

Hoppa till innehållet

Du som vill jobba hos oss

Det finns 31 åklagarkammare i Sverige. Där jobbar ungefär 1 400 åklagare.

Men alla som jobbar hos oss är inte åklagare. Det finns flera hundra personer som har administrativt arbete, till exempel handläggare. De hjälper åklagarna på olika sätt.

På huvudkontoret i Stockholm finns dessutom personer som jobbar med ekonomi, it, personal, statistik och kommunikation.

Sök jobb hos oss

När du fyller i dina uppgifter sparas de i datasystemet. Din ansökan kan bli läst av chefer och andra som jobbar med att anställa personer på Åklagarmyndigheten.

Se vilka jobb som är lediga

Våra anställda berättar

Hur är det att arbeta på Åklagarmyndigheten? Hur ser en vanlig dag ut för en kammaråklagare? Här berättar några av Åklagarmyndighetens anställda om sina jobb. Följ med till åklagarkammaren!

Våra anställda berättar

Åklagarmyndigheten

010-562 50 00